ایران آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود/ تلاش نزاجا برای اعتلای ارتش حضرت بقیة‌­الله(عج)

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ایران آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود/ تلاش نزاجا برای اعتلای ارتش حضرت بقیة‌­الله(عج)

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما برای ارتقاء ظرفیت‌های نظامی و عملیاتی خود از همه امکانات موجود در دنیا استفاده خواهیم کرد و به برجام و پسا برجام کاری نداریم.
 

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  دفاع پرس ، همایش مسئولین نیروی انسانی نزاجا با حضور امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و حجت ­الاسلام و المسلمین وفا رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در سالن اجتماعات ثامن­ الائمه(ع) قرارگاه منطقه ­ای شمال­شرق برگزار شد.

امیر پوردستان در این مراسم در خصوص اهمیت نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: ستون فقرات ارتش، نیروی زمینی است. ارتش یعنی نیروی زمینی و نیروی زمینی یعنی ارتش. هر اقدامی که ارتش جمهوری اسلامی بخواهد صورت بگیرد از نیروی زمینی آغاز خواهد شد.

ارتش حضرت بقیه الله(عج)

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین نیروی انسانی یگان­های تابعه نزاجا افزود: تلاش­های شما در جهت اعتلای ارتش حضرت بقیه ­الله (عج) است، که ان­شاءالله مقبول درگاه احدیت قرار می­ گیرد. مجموعه نیروی انسانی به دلیل اهمیتی که دارد به عنوان رکن یکم محسوب می­ شود. این رکن به واسطه  مجموعه اقدامات چشمگیری که در مجموعه ­های نزاجا انجام داده است یکی از ارکان مهم است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به وظایف مسلمانان در دوران غیبت حضرت مهدی(عج) خاطرنشان کرد: هر چند ما تا کنون با قدرت و توان بالا، کارها و مأموریت­های محوله را به خوبی انجام دادیم، اما توجه به مهیا ساختن یک ارتش مقتدر برای زمینه­ سازی ظهور حضرت صاحب ­الزمان(عج) باید ما را در انجام وظایفمان جدی ­تر و باانگیزه ­تر کند.

خودسازی و تهذیب نفس اصلی ترین وظیفه

امیر پوردستان یادآور شد: در دوران غیبت نیز وظایفی بر عهده ما است. اصلی ­ترین وظیفه ما خودسازی و تهذیب نفس است. مهمترین راه تهذیب نفس، مخالفت با هوای نفس است. هر یک از ما باید به اندازه یک منتظر برای ظهور منجی عالم بشریت بسترسازی کنیم. امر به معروف و نهی از منکر، جهاد با دشمنان خدا، ترویج دین از اقداماتی است که ما به عنوان یک منتظر برای ظهور حضرت مهدی(عج) باید انجام دهیم.

سازماندهی ارتشی که تشنه ظهور حضرت مهدی (عج) باشد

وی تصریح کرد: این نشست باید شروع یک حرکت عظیم باشد. باید خودسازی را شروع کنیم. ما می­ خواهیم ارتش حضرت بقیه ­الله(عج) را بسازیم. یگان­های ارتش را باید به گونه ­ای سازماندهی و آموزش دهیم که تشنه ظهور مصلح عالم باشند و در سایه این عطش، مقدمات ظهور آن امام غایب از نظرها را فراهم کنند.

ایران اسلامی آغازگر هیچ جنگی نبوده و نیست

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با بیان دکترین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که دفاعی بوده و مبتنی بر بازدارندگی است، تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس ما شرو‌ع‌کننده جنگ نبودیم. امروز نیز شروع‌کننده جنگ نخواهیم بود. علی­رغم اینکه امروز تهدیداتی از سوی صهیونیست‌ها و رژیم­های مرتجع منطقه صورت گرفته است؛ اما ما هیچ‌گاه شروع کننده هیچ جنگی نخواهیم بود.

بهره گیری از ظرفیت های نظامی دنیا

امیر پوردستان سپس خاطرنشان کرد: ما برای ارتقاء ظرفیتهای نظامی و عملیاتی خود از همه امکانات موجود در دنیا استفاده خواهیم کرد و به برجام و پسا برجام کاری نداریم. ما در این زمینه در همه حوزه­ ها ورود خواهیم کرد، منهای خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب برای ما مشخص کردند، که عبارتند از سلاح­های شیمیایی، میکروبی و اتمی. تحقق این امر باعث افزایش قدرت بازدارندگی ما خواهد بود. دشمن این را بداند که اگر ضربه اول را به نظام اسلامی وارد کند ضربه دوم از جمهوری اسلامی کوبنده‌­تر خواهد بود.

سازماندهی نیروها لازمه اداره جنگ های انسان‌محور امروز

وی گفت: به استناد دکترین نیروهای مسلح و فضای حاکم بر تهدیدات که جنگ نیابتی در منطقه به راه انداخته است، جنگ­ها انسان محور و با اولویت و محوریت نیروی زمینی خواهد بود. ذات نیروی زمینی نیروی انسان محور است. هر چند در این جنگها بقیه نیروها نیز حضور خواهند داشت اما به عنوان پشتیبان نیروی زمینی انجام وظیفه خواهند کرد. به حول و قوه الهی این نیرو تا کنون وظیفه خود را به خوبی انجام داده است. جنگهای امروز و آینده جنگ­های انسان محور هستند و اصل نیروی انسانی است. شما متولیان نیروی انسانی در نزاجا در شرایط کنونی باید از دو ویژگی تعهد و تخصص برخوردار باشید.

توصیه های و سفارشات فرمانده نیروی زمینی به مسئولین نیروی انسانی یگان های نزاجا

فرمانده نزاجا در پایان سخنانش توصیه­ ها و سفارشاتی را برای مسئولین نیروی انسانی داشت.

وی تصریح کرد: شغل و مسئولیت خود را یک امانت از جانب خداوند بدانید. در مدت تصدی مسئولیت اثرگذار باشید. با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به وضعیت سربازان وظیفه، و اینکه این جوانان با خوش­بینی و روحیه انقلابی محیط خدمت را ترک کنند به امور مربوط به این عزیزان رسیدگی و توجه داشته باشید. تجلیل از بازنشستگان را همواره در امور جاری خود مد نظر داشته باشید. قدر فرصت­های خود را بدانید. در گزینش نیروها دقت داشته و سرمایه­‌گذاری کنید، در این زمینه در مصاحبه ­ها جدی و برای تحقیقات وقت بگذارید. بدانید که هر قدمی در این خصوص بر می ­دارید خداوند ناظر آن است و آن را ثبت خواهد کرد.

در ادامه این مراسم، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به تعدادی از مسئولین نیروی انسانی نمونه یگان­های نزاجا لوح تقدیر اهدا کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا